Bundan yaklaşık 4 yıl evvel “Taklit Türk Klipleri ve Albüm Kapakları” konseptli bir galeri makalesi yazmıştım. Bu yazım o kadar çok ilgi gördü ki çoğu zaman “Sevilen Makaleler” köşesinde en çok okunan yazı ipini göğüslüyor. Zaten “Keşke bu yazıma şunu da ekleseydim” dediklerim de vardı. Ayrıca son 4 yılda yazımdan sonra çıkan bazı kliplerle ilgili de tespitlerim oldu. Ben de bu galerinin ikinci bölümünü yapmaya karar verdim.
-
-
MODEL: Model grubu dağıldı ama hala severek dinlediğim Türk gruplarından birisi durumunda… “Makyaj” şarkılarına da bayılırım. Fakat klibini izlediğimde aklıma No Doubt’ın “It’s My Life” klibi geliyor ister istemez… Evet, cinayet çeşitleri farklı ama nasıl Gwen Stefani “It’s My Life”ta grup arkadaşlarını öldürüyorsa, Fatma Turgut da “Makyaj”ta Model elemanlarının hayatına son veriyor. Model grubuna son vermeleri de çok ironik oldu tabii ki…
-
-
GÜLBEN ERGEN: Her ne kadar Gülben Ergen popçu olmaya çalışsa da ben hala onu fantazi dünyasının bir üyesi olarak görmeye devam edeceğim maalesef… “Uçacaksın” klibinde de Michael Jackson ve Janet Jackson gibi eldivenler takıp, kulağa takılan mikrofon kullanmış olsa da bu benim fikrimi değiştirmeyecek…
-
-
EROL BÜYÜKBURÇ: İkisi de rahmetli oldular. Biri Rock’n’Roll’un Kralı Elvis Presley, diğeriyse ilk popstarlarımızdan birisi olan Erol Büyükburç… Erol Büyükburç sadece tek bir klibiyle ya da albüm kapağıyla değil; tüm sanat kariyeri boyunca idolü Elvis Presley’i taklit etti. Hem hareketlerini, hem de kostümlerini… Sonra da onun yanına gitti…
-
-
HANDE YENER: Bu yazımda değişiklik olsun diye önceki galeride yer almayan sanatçılarımızı ele almaya özen gösterdim ama Hande Yener ve bundan sonra çıkacak olan diğer bayan sanatçı söz konusu olunca tekrar galeriye alasım geldi. Çünkü Hande Yener, “Uzaylı” klibinde dev olup yürümesi aklıma Nelly Furtado’nun “Big Hoops (Bigger The Better)” klibini getirdi. Ayrıca “Bodrum” klibi de Kylie Minogue’un “Slow” klibinden esinlenilmiş gibi duruyor. İki klip de havuz başında geçiyor. Tek fark Kylie ve dansçıları plaj havlusunun üzerinde dans ederken, Yener ve dansçıları benzer figürleri şezlong üzerinde yapıyorlar. Kylie Minogue dansçılar arasında gölgede kalmasın diye dansçılarının plaj havlularının renklerini pastel tonlardan seçmişlerdi. Kylie ise masmavi bir havlunun üstünde yatıp daha çok göz alıyordu. Hande Yener ise pembe bir şişme deniz yatağını seçmiş gölgede kalmamak için… Dansçılarına ise renkli bir obje vermemişler.
-
-
GÜLŞEN BAYRAKTAR: Az önce Hande Yener sayfasında bahsettiğim ve bu galerinin ikinci bölümünde de kendisine yer bulan Gülşen’den başkası değil… Önceki yazımda Gülşen’in birçok klibinin yanı sıra “Bangır Bangır”ı da işlemiştim. Ama albüm kapağının ne kadar çok Katy Perry’nin “Roar” klibine benzediğini söylemeyi unutmuştum. İlerleyen yıllarda bu galerinin üçüncü bölümünü yapar mıyım, bilemiyorum ama eğer yaparsam kendisi yine yer alacak gibi duruyor. Çünkü tıpkı Hande Yener gibi o da hemen hemen her klibinde birilerinden esinleniyor.
-
-
ECE SEÇKİN: Aslında bu galeride yabancılardan esinlenen şarkıcıları ele alıyorum ama içimde kalmasın. Ece Seçkin’in Hadise’yi bayağı bir örnek aldığını düşünüyorum. Özellikle de “Şok Oldum” klibi çıktığında Hadise yeni şarkı çıkardı sanmıştım. “Aşk Kaç Beden Giyer?” başta olmak üzere birçok Hadise klibine benziyordu.
-
-
NAZAN ÖNCEL: Nazan Öncel’in “Yan Yana Fotoğraf Çektirelim” albümünü çok severim. Albümün çıkış parçası “Hay Hay” klibinde de, albüm kapağında da ünlü ressam Frida Kahlo’yu taklit etmişti. Ki zaten bunu da açık açık yaptı. Bir saygı gösterisi niteliğindeydi.
-
-
SERDAR ORTAÇ: Sting’in “Desert Rose” klibini hatırlar mısınız? Bilemiyorum. Cheb Mami ile bir düetti ve bence tüm zamanların en güzel düetlerinden birisi oldu. Hani klipte Sting arabanın arkasında oturup el kamerası ile etrafı çekiyordu ya? Serdar Ortaç da “Elimle” klibinde aynı şeyi yapıyor. Üstelik kameraların rengi ve tarzı bile aynı…
-
-
BERKAY ŞAHİN: Berkay “Sen Varsın” klibinde tamamen camlı bir gökdelenden dışarı bakıp şarkı söylüyor. Başka gökdelenler de görünüyor tabii ki… Aynı şeyi yıllar evvel Michael Jackson “Who Is It?” klibiyle yapmıştı zaten… Teoman olsa gökdelenlerden tükürürdü dünyaya. 😛 Tamam, yersiz bir espriydi. 😀
-
-
MURAT BOZ: Murat Boz’un “Janti” klibinde Justin Timberlake’in “Suit & Tie” klibinden esinlendiğini sanırım anlamayan kalmamıştır. İkisi de siyah beyaz çekildi üstelik… Fakat ben daha da eskilere gitmek istiyorum. Benim asıl dikkati çekmeye çalıştığım klip “Aşkı Bulamam Ben” olacak. Murat Boz klipte bir sahnede dans ediyor ve kızlar da camekanlardan ona bakıyor. Hafif stipriz de yapıyor. Bu benim aklıma Madonna’nın “Open Your Heart” klibini getiriyor. Tek fark camekanlardan erkeklerin bakması, sahnede hafif soyunanın ise bayan şarkıcı olması…
-
-
DENİZ ATİYE YILMAZ: Hazır Madonna’dan söz açılmışken Atiye’ye de değinmemek olmaz… “Salla” klibinin konusu “Sorry” ile aynı… Tek fark Madonna disko haline bir minibüsü getiriyor. Atiye ise bir otobüsü eğlence merkezine çeviriyor. Yoldan geçen erkekleri alıp kız arkadaşlarıyla izlemeleri de aynı konsept… Tabii ki bol bol dans da var. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim, Atiye’nin “İnşallah Canım Ya”daki bir dans figürünün Chayanne’in “Salomé” klibinden arak olduğunu da tespit etmiş bulunuyorum.
-
-
TUĞBA ÖZAY: Tuğba Özay ne yapacağını şaşırmış durumda… Mankenlik, oyunculuk, sunuculuk, “Survivor” yarışmacılığı derken şarkıcılığa da soyundu. “Pes Etme” klibindeki motorsiklet dizaynlı kostümü de büyük ses getirmişti. Fakat kimsenin aklına George Michael’ın “Too Funky” klibinde manken Emma Sjoberg’in giydiği kıyafetin gelmemesi çok enteresan…
-
-
İREM DERİCİ: İrem Derici herhalde “O Ses Türkiye”den çıkıp da star olan tek isim… Bu yüzden takdir ediyorum kendisini ve konuyla ilgili bir yazı yazmayı da düşünüyorum ama İrem Derici şimdilik köşemde “Taklit Türk Klipleri ve Albüm Kapakları Bölüm 2” vesilesiyle konuk oluyor. Çünkü “Dur Yavaş” klibi aynı Jennifer Lopez’in “Ain’t It Funny”si gibi… Danslar, büyük küpeler, çingeneler, topuklu çizmeler, ormanlık alan, kolyeler, koyu göz makyajı ile anlamlı bakışlar… Bu kadar olur valla…
-
-
ALEYNA TİLKİ: Bu konuyu ilk ele aldığımda Aleyna Tilki henüz çıkmamıştı. Eğer çıkmış olsaydı kesin ilk bölümde de yer alırdı. Kendisini pek başarılı bulmuyorum, buna rağmen nasıl bu kadar tutuluyor? Şaşırıyorum. Dünya starı olmaya çalışıyor ama kendisine tavsiyem eğer böyle bir hayali varsa başkalarını taklit etmemeli. Daha “Cevapsız Çınlama” çıktığında bile olayı fark etmiştim. Danslarının Britney Spears’tan esinlenme olmasını bir yana bırakın, tıpkı Lady Gaga’nın “Judas” klibinde olduğu gibi motorsikletli bir çete ile yollara düşüyordu klipte… “O Sen Olsan Bari” ile büyük patlamasını yaptığında kimsenin dikkatinden Britney’in “You Drive Me Crazy” klibindeki gibi saçlarını iki yandan bağlayıp makyaj yapması ve yine Spears’ın “Work B**ch” klibindeki gibi bir arazide beyaz bir platformun üzerinde dansçılarla figürlerini sergilemesi kaçmadı.
-
-
EMRE KAYA: Emre Kaya’nın bazı şarkılarını severim ama hayatımda duyduğum en kötü pop şarkılarından birisi “Dın Dın” oldu diyebilirim. Kendisine yakıştıramadım açıkçası… Klibinde Michael Jackson’ın hologramlı “Slave To The Rhythm” ve Madonna’nın “Candy Shop” performanslarındaki gibi tahta bacağını yan uzatıp oturması dikkatimi çekti. Michael Jackson yaşarken de öyle pozlar verirdi tabii ki…
-
-
BURAY HOŞSÖZ: Buray’ın “Mecnun” klibi direk aklıma Mr Probz’ın “Waves” klibini getiriyor. Buray da tıpkı “Waves” klibindeki gibi bir adada karaya vurup kendine geliyor. İki klibinde açılışı hemen hemen aynı…
-
-
ZİYNET SALİ: Türkiye’de hemen hemen bütün bayan sanatçılar Jennifer Lopez’i taklit ediyor. Bunu “Taklit Türk Klipleri ve Albüm Kapakları” çalışmamın her iki bölümünde de gördük ama “En çok hangisi Lopez’e benziyor?” derseniz “Ziynet Sali” derim. Zaten o da bunun farkında ki hemen hemen her klibinde Lopez’e daha çok benzemeye çalışıyor. Ama son klibi “Sanane Be”de bu taklit işini bayağı abartmış. “El Anillo” klibindeki gibi bir kraliçe tasviri yapmış. Bir diskoda kanepeye uzanması “On The Floor”a o kadar çok benziyor ki kendisine Pitbull’a benzeyen bir adam bile bulmuş. İş yerinde klibi ilk kez gördüğümde “Bakın çakma Jennifer, çakma Pitbull bulmuş” dediğimde herkes kahkahalarla güldü ve “Hakikaten” dediler. Beyaz smokiniyle kızların etrafında pervane olması bile aynı… “Dance Again”de de benzer sahneler vardı. Klip bir eğlence kulübünde geçiyor. Tıpkı “On The Floor” gibi… İnsanlar dans ediyor filan. Ziynet de “Play”deki gibi bir kulaklık takıp “Get Right”taki gibi DJ’lik yapıyor. Dünyanın herhangi bir yerinde bir insana gösterin direk “Aaa Türk Jennifer Lopez mi bu?” diye sorar…
-
-
İşte galerinin sonuna geldik sayın okuyucularım… İlk galeriyi “Hep biz mi onları taklit edeceğiz? Onlar da bizim şarkıcılarımızı taklit edebilirler” esprisiyle Ajdar ve Rihanna ile sonlandırmıştım. Yine esprili bir challenge ile bitirmek istedim. Ama bu kez gerçek bir taklit bile olabilir. Lady Gaga’nın ‘Telephone’ klibinde kola kutularına sarılı saçlarıyla telefonla konuşma sahnesini zaten daha önce Sibel Can ‘Çantada Keklik’ klibiyle çekmişti. Ayrıca Lady Gaga’nın “Judas” klibindeki dans sahnelerini Hadise’nin Eurovision’daki “Düm Tek Tek” performansına benzettiğimi de eklemeliyim. Özellikle de kırmızı dansöz kostümüyle… Gelecek yazımda görüşmek üzere…
NOT: 19.03.2019 tarihinde yazdığım bu yazım ilk olarak 26.03.2019 tarihinde http://www.sadecemuzik.net/Turgay-Suat-Tarcan/taklit-tuerk-klipleri-ve-albuem-kapaklar-2-boeluem.html adresinde yayınlanmıştır.
Article Categories:
Müzik