-
-
EBRU GÜNDEŞ: Herkese merhaba… Birkaç ay evvel artık araştırma konusu bulamayacağımı düşündüğümü, artık aklıma derleme fikri gelmediğinden bahsetmiştim. Fakat Kral Pop, Dream Türk, Power Turk gibi Türkçe müzik yayını yapan kanalları izlerken sanatçılarımızın ne kadar çok yabancı isimlerden etkilendiğini düşündüm ve bir beyin fırtınası yaşadım. Bu beyin fırtınası içimde kalmamalıydı. Paylaşmalıydım. Ülkemizde sadece kliplerde değil; albüm kapakları ve kostümlerde de arak yapılıyor maalesef… Aslında aklıma sayısız örnek geliyor ama sıkıcı olmasın diye sadece 19 sanatçıyı ele aldım. Gerçi ana başlıklar altında birkaç extra sanatçı daha araştırmamda yer aldı. Çoğu benim hafızamdan olduğu için ilk kez internette bu benzerliklerle yer alanlar da oldu. O yüzden daha öncekilerden daha özgün bir çalışma yaptığımı düşünüyorum. Fakat o kadar çok var ki belki bu yazı serisinin ikinci bölümünü bile hazırlayabilirim ilerleyen aylarda ya da yıllarda… Hele hele çalıntı bestelerden hiç bahsetmeyeyim. Çalıntı bestelerden nota kitabı filan çıkar valla… Bazı sanatçılarımız kendine özgü, orijinal sanatçılar. Örneğin Barış Manço, MFÖ, Cem Karaca, Şebnem Ferah, Selda Bağcan, Soner Arıca, Göksel gibi şarkıcıların birkaç tesadüf dışında çalıntı bir klibine ya da kostümüne rastlayamazsınız. O yüzden gönlümüzde farklı bir yere sahipler… Mesela Elvis Presley’in yokluğunda yerine Erol Büyükburç’u koyabilirsiniz. Ama mesela bir başka Sezen Aksu daha var mıdır dünyada? Ne demek istediğimi hazırladığım galeride gezinirken daha iyi anlayacaksınız. Ebru Gündeş’ten başlamak istiyorum.Arabesk fantezi tarzında müzik yapsa da Gündeş Jennifer Lopez’in latin ateşine karşı koyamadı… Sadece Jennifer Lopez değil; Halle Berry gibi diğer Hollywood starlarının da kostümlerini taklit ediyor Gündeş… “Evet” albümünün kapağı da Lopez’in “Como Ama una Mujer” albümünün kapağının aynısı…
-
-
DEMET AKALIN: Demet Akalın da klip ve kostümlerinde Jennifer Lopez, Kylie Minogue, Madonna, Mariah Carey gibi yabancı starları taklit edenlerden… Mesela “Koltuk” klibinde adeta bir J.Lo olmuş. “Kalbimdeki İmza” klibinde ise Madonna’nın “Human Nature” ve “Girl Gone Wild” kliplerinden esinlenme var. Siyah beyaz efektlerle yarı çıplak erkek dansçılar, zincirler, sado mazoşist görüntüler falan… Hazır konu Demet Akalın’dan açılmışken, Rising Star Türkiye’ye değinmek istiyorum. Acaba yarışmacıları eleştirirken Demet Akalın, Gülben Ergen, Mustafa Sandal kendi canlı performanslarına bakıyorlar mı? Seslerinin yeterli olduğunu düşündükleri için mi jüri oldular? Fuat Güner bence hiç bu kadroya yakışmamış. Nedeni Fuat Güner’in diğer isimlerin yanında fazla kaliteli ve iyi kalmış olması… Fuat Güner güçlü sesiyle hala bu yaşta sahnede canlı performansında harikalar yaratabilir ama diğerlerinin playback yapması gerekiyor… Fuat Güner’in yerine Sinan Akçıl’ı filan alsalarmış bari… Sanıyorum Hülya Avşar’dan cesaretlendiler. Bir gün inşallah babayiğit bir yarışmacı “Siz kendi seslerinize bakın, sahneye çıkın da vokal yarışı yapalım. Kim daha çok detone olacak?” der de içim rahatlar. Bu ne özgüven valla?..
-
-
SİNAN AKÇIL: Madem konu Akçıl’dan açıldı, ona da değinelim. Açıkçası Sinan Akçıl’dan da, Justin Bieber’dan da hiç haz etmem. Bir müzik kanalında klipleri çıksın; hemen kanal değiştiririm. Çünkü tahammül edemem. O yüzden şarkı isimlerine de, kliplerine de çok hakim değilim. Ama Sinan Akçıl’ın Justin Bieber’ı taklit etmesinden çok medyatik olduğu için haberim var. Kolaja Gülşen ve Murat Boz’un “İltimas” klibini de koydum. Çünkü Justin Bieber ve Lara Stone’un Calvin Klein için verdikleri poza benziyor.
-
-
YEŞİM SALKIM: Bir klip değil ama ‘Duymayan Kalmasın’ isimli şarkısı için fotoğrafçı ”Eren Yiğit”in karşına çıkan ”Salkım”ın verdiği pozun aynısını 2010 senesinde Madonna’nın bir projesi için çektirmesinden bahsetmeden geçemedim. Ayrıca illuminati kokan aynı pozu Tarkan, Hande Yener ve Hülya Avşar da vermişti daha önce… Bahsettiğim pozları http://www.tst.gen.tr/illuminati-ve-muzik-dunyasi/ adresinden görebilirsiniz.
-
-
HADİSE: Eurovision’da en iyi puan toplayan ilk 4-5 Türk sanatçı arasında olan Hadise tabii ki gururumuz. Hatta Lady Gaga’nın “Judas” klibinde giydiği kırmızı kostümü yıllar evvel Hadise Eurovision’da giymişti. Hatta bazen Lady Gaga’nın Hadise’den esinlendiğinden bile şüpheleniyorum ama takdir edersiniz ki Hadise de Beyonce, Shakira ve Jennifer Lopez’in bir karışımı gibi… Fakat onlara değinmeyeceğim. Son kliplerinden “Yaz Günü”ne dikkat çekmek istiyorum. Sahilde sarı dalgalı saçlar, kaslı erkek arkadaşla samimi pozlar, deniz, tebessümler filan… Sizce de bir kısmı Mariah Carey’nin “Honey” klibinin sonlarını ve diğer kısmı Britney Spears’ın “Don’t Let Me Be The Last To Know”unu andırmıyor mu?
-
-
MERT ALİ İÇELLİ: Madonna’nın “Don’t Tell Me”si sanıyorum bizim Türkler için esin kaynağı oldu ve olmaya da devam ediyor. İlk olarak Özlem Tekin “Oof” şarkısının başlarının aranjesini “Don’t Tell Me” gibi yaptı. Ardından Nil Karaibrahimgil tıpkı Madonna’nın “Music” zamanları gibi kovboy şapkalı bir özgür kız tiplemesi yarattı. Bazen Nil’in “Madonna Olacakmış” şarkısını kendisi için bestelediğini düşünüyorum. Sonra Türkiye’nin Pink’i Mercan, “Sana Değil Kardeşine” klibinde Madonna’nın rodeo makinası üzerinde yaptıklarını atlıkarınca üzerinde denedi. Son olarak Met Ali İçelli “Sözün Bittiği Yer” şarkısının klibinde bir plazma önündeki yürüyen bant üzerinde elleri kot pantolonunun cebinde, tıpkı Madonna’nın “Don’t Tell Me” klibinde kurduğu platformda yürüdüğü gibi sanal bir gezinti yaptı. İşin ilginç tarafı, bu klibi ilk gördüğümde benzerlik karşısında dayanamayıp Twitter’dan bu klibin Madonna’dan arak olduğunu yazmıştım ve şarkıcının kendisi benim tweet’imi favorilerine ekleyip beni şaşırtmıştı. Demek ki esinlenmeyi inkar etmiyor.
-
-
YONCA EVCİMİK: 90’lı yılların Türk Madonna’sı Yoncimik gerçekten de o yıllarda Madonna’nın yaptıklarını Türkiye’de yapıyordu. Hala Hande Yener’den Demet Akalın’a Madonna’yı taklit eden düzinelerce Türk şarkıcı varken bence hala kimse danslarıyla, dansçılarıyla uyumuyla Yonca Evcimik’in yerini alamadı. Kendisi bile… Evet, eskiden Yonca Evcimik fan’ıydım, hala “Abone” ve “Günaha Davet” arasında yaptığı 90’lar Yoncimik albümlerini severek dinliyorum ama 2000’ler ve sonrası yaptıkları kanımı eski şarkıları gibi kaynatmıyor. Ama son dönem şarkılarından “Burası İstanbul” herhalde o yıllarda yaptıklarına en yakın şarkı… 90’lardaki Madonna ve Yonca Evcimik karşılaştırmasına girmek istemiyorum, çünkü o zaman işin içinden çıkamam ama daha güncel bir klip olan “Burası İstanbul”u deşifre etmek istiyorum. YouTube’da yorum olarak da yazmıştım ve Yonca fanlarının tepkisiyle karşılaşmıştım ama yine de köşemde yazmak istiyorum. Şehir ve gökyüzü görüntüleri önünde şarkı söyleme, el kol hareketleri, görsel efektler, kulüpte dans etme filan aynı “Ray Of Light” klibi… Ayrıca türbanlanan ralli pilotu Burcu Çetinkaya’nın yerine Madonna’yı koyun, Yonca Evcimik’in yerine de Madonna’nın yanındaki yaşlı kadını koyun; alın size “What it feels like for a girl”…
-
-
HANDE YENER: Az önce de söylediğim gibi Madonna hala bayan sanatçılarımız tarafından taklit ediliyor, özellikle de Hande Yener tarafından… Sahne ve klip kostümleri ile aslında sadece Madonna’dan değil; Rihanna, Cher ve hatta Marilyn Manson’dan da ilham alıyor Hande… Hande Yener’le ilgili bir araştırma yaparken komik bir saptamaya rastladım. Hande Yener; özellikle Madonna’nın yıllarca kullandığı Marilyn Monroe imajını kopya etmiş. Hande Yener fanları da Christina Aguilera’nın aynı saç stiliyle sonradan çektirdiği fotoğrafı Hande Yener’in fotoğrafının yanına monte edip “Christina Aguilera, Hande Yener’i taklit ediyor” diye paylaşmışlar. Halbuki ben isterlerse Christina Aguilera’nın Hande Yener’in o fotoğrafından yıllar önce çektirdiği yüzlerce Marilyn Monroe saçlı Xtina fotoğrafı bulabilirim. “Acele Etme” klibinde de Kylie Minogue’un “Spinning Around”unu taklit eden Hande Yener’in son hiti “Sebastian”ın klibini tek başına ele aldığımızda bile o kadar çok Madonna esintisi çıkıyor ki… Madonna’nın MDNA turnesinde giydiği kostümü pembe yapıp giymiş. Ortam Madonna’nın MTV Video Müzik Ödülleri’nde sergilediği “Vogue” performansındakine benziyor. Tıpkı “Material Girl”deki gibi smokinli erkekler Hande Yener’in etrafında pervane olmuş falan. Danslar da yer yer Madonna, yer yer Michael Jackson tarzı… Ama Michael Jackson dansı konusuna girmeyeceğim, çünkü girersem tek başına bir yazı konusu olur. Çünkü hem yurt dışında, hem de ülkemizde dans eden herkesin taklit ettiği bir isim… Sadece sanatçıların kendileri değil; dansçıları da MJ dansları yapıyor kliplerde… Hatta direk moonwalk yapanlar bile var.
-
-
ZERRİN ÖZER: Evet, Michael Jackson dansları konusuna girmeyeceğimi az önce yazmıştım ama aklıma Zerrin Özer’in “Arzular Var Ya” klibi gelince dayanamayıp onu da taklit klipler konusuna eklemeye karar verdim. Çünkü bir iki hareketle sınırlı kalınmamış klipte… Zerrin Özer’in dansçıları Michael Jackson’ın “Smooth Criminal” klibindeki koreografinin birebir aynısını benzer fötr şapkalı kostümlerle baştan sona icra etmişler…
-
-
TARKAN TEVETOĞLU: Ve tabii ki Michael Jackson dansları denince megastar’ımız Tarkan’ı örnek göstermemek olmaz. Kendisi de zaten Michael Jackson’ı taklit ettiğini itiraf etmişti. Popstar birincisi Abidin’e “Neden beni taklit ettiğini itiraf etmiyor ki? Ben de Michael Jackson’ı taklit ediyorum mesela” diye mesaj göndermişti. Gerçekten de Tarkan 90’lar sonrası çıkan hemen hemen her erkek popçu tarafından taklit ediliyor, o ise Popun Kralı’nı… Hemen hemen tüm klipleri ve konser performanslarında bunu yapıyor. O yüzden hepsinden bahsetmek istemedim. Yoksa bir kitap yazmak zorunda kalabilirim. Sadece bir iki örnek göstermek istedim. Örneğin Metin Arolat’ın çektiği “Salına Salına Sinsice” klibindeki kostümü ve dansları aklımıza efsanevi sanatçıyı getiriyor. Hele bir meditasyon sahnesi var ki, adeta “Scream” klibi… Hatta bu klibin bazı sahneleri başka bir yabancı klipten daha arak çıkmıştı ama aradan 18 yıl falan geçti. O klibi hatırlayamıyorum. Hatırlayan varsa bana bildirsin. Google’da aradım, bulamadım. Belki de internetten sildirmişlerdir. Evet, internetten sildirme işlemini birçok ünlü yapıyor. Mesela; ismi lazım değil; çünkü yoksa yine beni ararlar; bir sporcunun skandalından kendi web sitemde bahsetmiştim. Birkaç yıl sonra o sporcunun menajeri bir şekilde benim telefon numaramı bulmuş ve beni arayıp silmemi rica etti. “Diğer web sitelerden sildirdik. Bir tek sizinki kaldı” dedi. Ben de kibar şekilde rica ettiği için silmiştim. Alphaville’in Türkiye temsilcisi de Alphaville konser kritiği yazıma müdahele etmişti. Grubun sırlarını deşifre etmiştim. Bu pek hoşlarına gitmedi. Sonra yeniden yazmak zorunda kalmıştım bazı yerleri. Hatta bazı cümleleri direk o kadın kendisi değiştirmişti. Ama bu kez lütfen kimse benden sildirme işlemi rica etmesin, çünkü epey uğraştım bu yazıyla. 😛 Neyse, Tarkan’ın Michael’ı taklit ettiğine en büyük kanıt “Şeytan Azapta” klibi… Ateşli kıvılcımlar, heykel gibi duruş, bandanalı fanlar, arka plazmada gözler filan aynı Michael Jackson’ın “Dangerous” turnesi gibi… O ağlayan fan görüntülerinin benzerini Jackson’ın “Brace Yourself”inde ya da “Another Part Of Me”sinde görebilirsiniz. Tarkan’dan kıvılcımlar çıkıyor ya? İşte onu Tarkan’dan birkaç yıl evvel Michael “Give in to me” klibinde yapmıştı zaten… Kolunu yukarı kaldırması da akla “Billie Jean” performansını getiriyor.
-
-
AJDA PEKKAN: Megastar’dan bahsetmişken superstar’dan bahsetmemek olmaz. Ama kadına taklit bile yakışıyor valla… Türkiye’nin divası, ülkemizin “Cher”i Ajda Pekkan; sahne kostümlerini hazırlarken Jennifer Lopez, Britney Spears, Madonna gibi güncel starları da takip ediyor. Britney Spears’ın “Toxic” klibini izleyin, ne dediğimi anlayacaksınız. Fakat Ajda o kadar büyük bir isim ki kalbimizde, sanki taklit ettiği isimler yüceliyor. O bile Michael Jackson’ın etkisinden kurtulamamıştı zamanında aslında… 1982 yılında “Thriller” çıkıp etrafı toz dumana katınca çok kısa bir süre sonra ülkemizde de “Ajda’83” albümü ortalığı kasıp kavurdu. Ajda Pekkan yine yabancı şarkıların Türkçe versiyonlarını yapmıştı. Ama albümün kapağına dikkat çekmek istiyorum. Michael Jackson, “Thriller”da kaplan yavrusuyla yere yan yatarak pozlar vermişti ya? Ajda da Van Kedisi ile yine takım elbiseli, yine mendil cepte benzer pozlar vermişti. “Thriller” pozu zaten o kadar taklit edildi ki dünyada; ülkemizden bir de Mustafa Sandal’ın “İste” albümünün kapağını örnek göstermek istedim. Zaten Sandal’ın bir de “KOP” adında bir albümü var. “KOP”, yurt dışında “King Of Pop”un kısaltılmışı olarak biliniyor. Yoksa Sandal, subliminal bir mesaj mı vermek istemişti “Kral benim” diye acaba? Thriller pozunu bir MJ Fan olarak ben de taklit etmiştim. Bir sanatçı olmasam da kendi versiyonlarımı da kolajıma eklemek istedim. Hem tıpkı Ajda’nın kedisi gibi benim Pamuk Prenses’im de bir Van Kedisi… Neyse, ana konumuz Pekkan’a geri dönelim. Ajda Pekkan, son olarak Ozan Doğulu’nun proje albümünde yer alan Kenan Doğulu düeti “Harika”da Jessie J oldu. Aynı klipte Ozan Doğulu, DJ Cassidy olurken; erkek kardeşi Kenan ise Robin Thicke olmuştu. İnanmayan “Calling All Hearts” klibini izlesin. Beyaz giyinmiş orkestra, dansçıların solo Freestyle dansları bile çok benziyor.
-
-
KENAN DOĞULU: Ajda Pekkan’dan düet yaptığı arkadaşı Kenan Doğulu’ya bağlantı yapalım. Son klibi “Aşk ile Yap”ta Doğulu “Ne yaparsan yap, taklitle de de yapsan olur” diyor adeta… Bu kez bir klipten değil; müzikal bir filmden arak yapılmış. Konservatuar gibi bir mekanda hademelik yapan bir temizlikçi… Ama dans etmeyi seviyor ve bayan dansçıya aşık oluyor. Size de bu senaryo tanıdık gelmedi mi? Evet, Channing Tatum’un “Step Up” filminin konusu da aynen böyleydi. Ama bizim hadememiz daha gerçekçi. Yaşlı ve göbekli… Tatum gibi kaslı ve yakışıklı bir hademe kullanılsaydı Türk halkına gerçekçi gelmeyebilirdi. Hem tıpkı Channing Tatum gibi adam tek atletiyle kalınca Kenan Doğulu’yu gölgede bırakabilirdi. He he. 😀 Hatırlarsanız müzikallerle ilgili bir yazı yazmıştım ve yazımda “Step Up” filmi de yer almıştı. Hazır müzikal filmlerden konu açılmışken o derlemeden sonra izlediğim birkaç müzikalden de bahsetmek istiyorum. “Jersey Boys”, “Yıldız Olmaya Ramak Kala”, “Kurt Cobain: Montage Of Heck”, “Michael Jackson Anıtı” ve “Annie” beni en az o listemdeki filmler kadar etkiledi diyebilirim. Hatta “20 Feet From Stardom” filmiyle ilgili belki ayrı bir yazı bile yazabilirim ileride…
-
-
SİNAN AKÇIL: Tıpkı Sinan Akçıl, Halil Sezai, Serdar Ortaç gibi Soner Sarıkabadayı’nın sesi de kulaklarımı tırmalar. Onun klibi de çıktığında hemen kanalı değiştiririm. Sadece “Kutsal Toprak” klibi çıkınca değiştiremiyordum, çünkü birkaç saniye sonraki geleceğindeki silüeti ile buluşma sahneleri beni ekrana kilitliyordu. Fikri çok orijinal bulmuştum. Meğer orijinal değilmiş. Clubfeet “Everything You Wanted”da daha önce klibin hemen hemen aynısını çekmiş. Sadece görsel efektler değil; iki adamın imajları bile benziyor. Ayrıca One Direction grubu da “You&I” adlı kliplerinde aynı efekti kullanmışlardı.
-
-
AYŞE HATUN ÖNAL: “Özledin mi diye sorsana bir bana? Nerdeeee? Ama ayılık var senin hamurunda”… Evet, itiraf ediyorum, Ayşe Hatun Önal’ın “Çeksene elini” şarkısı hoşuma gidiyor! 😀 Ama Onurr ile yaptığı “Güm Güm” düetine kıl kapıyorum. Böyle basit bir şarkı olamaz! Fakat bir önceki single’ı “Çak Bir Selam” fena değildi. Ama klibi taklitti. Öncelikle kaptan şapkalı imajı La Toya Jackson’ın 80’li yıllardaki haline benziyor. Klipteki siyah saçaklı peruklu Nazi askerler de Lady Gaga’nın “Alejandro” klibindeki askerlere benziyor. Gerçi Lady Gaga da başta “Vogue” olmak üzere Madonna’nın kliplerini taklit etmişti o klipte… Zaten her yaptığı harekette Madonna’yı taklit ediyor. Sadece https://www.youtube.com/watch?v=Lo2RcQr42BY adresindeki videoyu izlemeniz bunu anlamanız için yeterli.
-
-
GÖKHAN KIRDAR: Her ne kadar Gökhan Kırdar yaptığı şarkılarla olsun; yaptığı kliplerle olsun; kendine özgü değerli, orijinal ve kaliteli bir sanatçımız olmasına rağmen o bile Michael Jackson etkisinden kaçamamıştı. İlk çıktığı yıllarda saçları tıpkı MJ gibi kıvır kıvırdı. Ve şu an düz… Demek ki o zamanlar perma yaptırıyordu. Ve “Fayton” klibinde giydiği bando tarzı bellboy ceketi de Michael Jackson’ın genellikle ödül törenlerinde giydiği ceketlere benziyordu. Altına pijama değil de; yandan şeritli bir pantolon giyseydi daha güzel olurdu bence… O tarz askeri ceketi Seren Serengil de “Ben Adamı Ayrılırken Tanırım” klibinde giymişti. Medyada “Danslar Beyonce’den; kostüm Michael’dan” diye yer almıştı bu klibin haberi… Fakat Serengil’in o kıyafeti kesim tarzıyla, at kuyruğuyla ve taktığı şapkayla bence Janet Jackson’ın “Rhythm Nation” klibindeki haline daha çok benziyordu. Michael Jackson gibi giyinen sanatçılarımızdan bahsetmeye devam edersem bu ayrı bir yazı konusu olacak. En iyisi son bir örnekle keseyim. Pepsi reklamında moonwalk yapan TSM sanatçısı Bülent Ersoy bile Michael Jackson’ın “Bad” dönemi ceketlerinin benzerini yaptırmıştı. Cinsiyet değiştirdiğinden beri hep etek giyen Ersoy, bu sayede kadınlık döneminde ilk kez pantolon da giymişti. 😀
-
-
HÜLYA AVŞAR: Avşar kızı takip ettiğim bir şarkıcı değil. Ne tarzını, ne de sesini beğeniyorum. Büyük ihtimalle birçok sanatçıyı taklit etmiştir ama aklıma yakın dönemden fotoğrafçı Thomas Rusch geliyor. Çünkü “Kişiye Özel” albümü için çektirdiği uzun kırmızı kirpikli pozlar Thomas Rusch’un bir çalışmasına benziyor. Evet belki bir şarkıcıdan arak değil ama fotoğrafçılık da bence bir sanattır. Bu yüzden bir fotoğraf çalışmasından arak yaparsanız yine bir sanatçıyı otomatikman taklit etmiş olursunuz.
-
-
ÇELİK ERİŞÇİ: “İzel Çelik Ercan” grubundan ayrıldıktan sonra ilk solo albümü “Ateşteyim”i çıkaran Çelik’in bahsettiğim debut albümünün kapağının dizaynı aynı Michael Jackson’ın “Bad” albümüne benziyor. Siyah fontlarla yandan yazılmış sanatçı isminin üzerine graffiti gibi kırmızı sprey boyayla yazılmış albüm ismi ve beyaz arka plan önünde donuk bakışlar… Ama “Ateşteyim” de süper albümdü ya…
-
-
HİLAL CEBECİ: Ne zaman taklit kliplerden konu açılsa akla ilk gelen kliplerden birisi Hilal Cebeci’nin “İpe İpe Geleceksin” klibi olur. Çünkü klipte hem kostüm, hem de görsel efektler açısından Kylie Minogue’un “Can’t Get You Out Of My Head” ve Shakira’nın “Whenever, Wherever” klibini kopya etmiştir Cebeci… Ben bu klibe taklit ya da arak demek istemiyorum. Çünkü bu klip bir parodidir. Yani fark edileceği bile bile yapılmıştır. Yasemin Yalçın ya da Grup Vitamin’in yaptığı parodi kliplerden farklı görmüyorum bu klibi… Yoksa halkı enayi yerine koymuş olursunuz. Hazır konu Hilal Cebeci’den açılmışken bir canlı performans anımdan daha bahsetmek istiyorum. 11 Aralık 1999 tarihinde Bil Dershanesi öğrencisiydim ve dershane olarak Erkan Yolaç Show’a gitmiştik. Bir otobüsü doldurmuştuk stüdyoya giderken… Bizim sınıftan bir tek ben ve Müslüm diye bir arkadaş vardı. Yolaç’ın konukları ise Hilal Cebeci, İsmail Türüt ve Pınar Altınok’tu. Bir popçu ya da rockçı çıkar diye çok ümitlenmiştim. Ama türkücü, TSM’ci ve arabeskçi çıkınca hayal kırıklığına uğramıştım. Uzun saçlarımla en önde oturuyordum ve somurtuyordum o yüzden… Zaten sonra şık giyimlileri en öne aldılar, ben de ikinci ya da üçüncü sıraya geçmiştim. Yok dünya izliyormuş, yok bilmemneymiş diye… Ben de o zamanlar rockçı tipindeydim tabii ki… Pantolonda zincirler, uzamış saçlar, parmaklarda bir sürü yüzük falan… İsmail Türüt kötü espriler yapıp sadece kendisi gülüyordu. Altınok’un uzun alaturka konseri baymıştı. Benim müzik zevkimi artık biliyorsunuz herhalde ve o yüzden nasıl eğlendiğimi (!) de tahmin ediyorsunuzdur. Bir tek “Evet, Hayır” yarışması beni mutlu etmişti. 80’ler nostaljisi yaşamıştım ama beni kaldırır diye de çok korkmuştum. Allahtan kaldırmamıştı, çünkü o zamanlar bugünkü gibi medeni cesaretim yoktu. Çok utangaçtım ve büyük ihtimalle de rezil olurdum ama bugün olsa rahatlıkla parmak kaldırırdım. Parmak kaldırmayanları kaldırıyordu genelde ve ben de parmak kaldırmıyordum. Ödüm kopmuştu valla. Ama zaten gravatlıları filan kaldırmıştı, o dönemki marjinal görüntüm işe yaramıştı, iyi olmuştu. Neyse, Erkan Yolaç; Hilal Cebeci’yi yeni bir şarkıcı olarak lanse etmişti. Gerçekten de henüz meşhur değildi o zamanlar. Belki de ilk kez televizyon programına çıkıyordu. Hilal Cebeci’yi ve gözlerini çok güzel bulmuştum ve pop, elektronik ya da rock filan söyler diye hayal etmiştim. Fanı bile olmayı düşünmüştüm ama “Gel seni köylü kız, alıp kaçayım” diye türküler söylemeye başlayınca imajın bir şey olmadığına karar vermiştim ve tabii ki hayal kırıklığına uğramıştım. Keşke o programın görüntüleri elimde olsaydı. Epey de görünmüştüm. TGRT kanalında mıydı, neydi? Kanal 7 de olabilir. Tam olarak hatırlayamıyorum ama o programın kaydı olan ya da bulabilecek birileri varsa lütfen bana ulaşsınlar…
-
-
GÜLŞEN BAYRAKTAR: Gülşen’e aslında ayrı bir yazı yazmak gerekirdi. Çünkü kadının pijamalı ilk klibi “Be Adam” dışında hemen hemen hiçbir özgün klibi yok… Görseli hazırlarken hepsini kullanamadım yer darlığından dolayı… Mesela “Canın Sağolsun”daki büyük küpeleri ve yeşil elbisesiyle ne kadar Jennifer Lopez’den esinlendiğini göstermekten vazgeçtim. Jennifer Lopez’den yana tercihimi Gülşen’in “Sarışınım” klibinde hem saçları, hem de kostümüyle bariz bir biçimde latin müziğin kraliçesini kopya etmesinden yana kullandım. Dan Dan” şarkısı hem ismi, hem de performansı ile Madonna’nın “Gang Bang” klibinden apaçık şekilde bir indre gandi… Daha çok Madonna’yı taklit ediyor zaten. Mesela “Bangır Bangır” klibindeki ortamın “La Isla Bonita”yı hatırlatması; “Kardan Adam” klibindeki siyah beyaz sahil ortamı “Cherish”i anımsatması; “Ezberbozan”daki Marilyn Monroe tarzı saçlı imajını Madonna’nın başta “Vogue”, “Hollywood”, “Sooner Or Later”, “Secret”, “Give Me All Your Luvin'” olmak üzere yıllardır kliplerinde kullanması; “Bi An Gel”de taktığı boncuklu şapkanın benzerlerini Madonna’nın daha önce çeşitli turnelerinde takması gibi… Ayrıca o sırada kim popülerse onun yaptığını yapıyor Gülşen… Mesela “Sakıncalı” klibi çıktığında Britney Spears çok popülerdi ve “Everytime”da küvet sahnesi yaratmıştı. “Yurtta Aşk Cihanda Aşk” klibi çıktığında Christina Aguilera bir numaraydı ve “Dirrty” klibinde Xtina’nın boks ringindeki seksi danslarını o da Türkiye’de uygulamak istedi. “Irgalamaz Beni” çıktığında Miley Cyrus ve Rihanna listelerin zirvesindeydi. O yüzden Rihanna’nın “Reb’l Fleur” klibindeki illuminati kokan sahneyi ve Miley Cyrus’un “Wrecking Ball” klibindeki zincire asılı dev bir topun üzerinde sallanma sahnesini taklit etti. Tabii ki filmlerden de “esinleniyor” Gülşen… Örneğin “Yurtta Aşk Cihanda Aşk” klibinde “Milyon Dolarlık Bebek”, “Ezberbozan”daki güllü sahneyle “Amerikan Güzeli” oldu Gülşen… Daha fazla bulurdum da aklıma gelmiyor.
-
-
İşte böyle sayın okurlarım… Bu yazıyı yazdığım gün (25.09.2015) Kurban Bayramı’nın ikinci gününü yaşıyorduk. O yüzden buradan herkesin Kurban Bayramını kutluyorum. Şehit askerler ve terör saldırılarında hayatlarını kaybeden siviller yetmezmiş gibi bir de dün, üstelik Kurban Bayramı’nın ilk gününde Hac’da izdiham çıktı ve aralarında Türk hacı adaylarının da bulunduğu 800’e yakın kişi hayatını kaybetti. Hepimizin başı sağ olsun… Bu arada muhabbet kuşlarım Tweety, Boncuk, Ninja, Yoyo, Şirin ve Calimero’yu etrafa dağıtmıştım ve ilk acılı haberi Ninja’dan almıştık aylar evvel. Maalesef dün de Calimero’nun yeni sahibinden haber aldık. Ne yazık ki Calimero 15 gün evvel falan ölmüş. :’( Babası Güney ve üvey babası Ninja’nın yanına gitti o… 🙁 Meğer dişiymiş. Biz erkek sanıyorduk. Hamile kalmış ve nefes darlığı çekmiş. Bir tane yumurtlamış. İkinciyi yumurtlarken ölmüş ve gömmüşler. “Hep Karanlık – Bir Kuş Uçur” klibini geçen sene ona adamıştım. Dün de anısına Facebook’ta paylaştım. “İnsanlar ölüyor, sen bir kuşa mı üzülüyorsun?” demeyin. İnsanlara ne kadar üzüldüğümü bir ben bilirim, bir de Allah… Ama hayvanlar da bir can taşıyor ve bağ kurabiliyorsun. Hayvanseverler beni anlayabilirler. Çünkü onlar da hayvanlar ölünce üzülüyorlar.
Böyle acılı bir günde biraz olsun sizi neşelendirmek adına yazımın son görselini internette bulduğum bir caps ile sonlandırmak istiyorum. Sadece Türkler mi yabancı starları taklit edecek? Hiper star’ımız Ajdar, Rihanna’dan 5 yıl evvel Çikita muz yemişti. :)))) Demek ki Rihanna, Ajdar’ı taklit etti! Nihohahaha! 😀 Gelecek yazımda görüşmek üzere…
NOT: Bu yazı 25.09.2015 tarihinde http://sadecemuzik.net/Turgay-Suat-Tarcan/taklit-tuerk-klipleri-ve-albuem-kapaklar.html adresinde yayınlanmıştır. ©2015 Sadece Müzik Net / Turgay Suat Tarcan…
NOT: Bu yazı 25.09.2015 tarihinde http://sadecemuzik.net/Turgay-Suat-Tarcan/taklit-tuerk-klipleri-ve-albuem-kapaklar.html adresinde yayınlanmıştır.
©2015 Sadece Müzik Net / Turgay Suat Tarcan
Article Categories:
Müzik